Vertrouwelijkheidsbeleid - privacy

Entreprendre Bruxelles vzw ("de vzw" of "wij") hecht veel belang aan de bescherming van de persoonsgegevens van de personen die deze website ("site") bezoeken of onze producten en diensten gebruiken ("gebruikers").

Als gebruiker hebt u verschillende mogelijkheden om uw persoonlijke gegevens ("gegevens") te beheren en te controleren. We nodigen je daarom uit om de tijd te nemen om de opties in dit vertrouwelijkheids- en privacybeleid ("het beleid") zorgvuldig te lezen, evenals de algemene voorwaarden en eventuele andere voorwaarden die van toepassing zijn op onze producten en diensten.

1. Algemeen

De vzw is gevestigd in 1000 Brussel, Arenbergstraat 44, en is geregistreerd onder het volgende ondernemingsnummer : BE 0543.320.06.

U verstrekt ons persoonlijke gegevens door op deze site te surfen en als ontvanger van onze communicatie en mogelijk andere producten en diensten die wij aanbieden. In deze context streven we ernaar om u zoveel mogelijk controle te geven over uw persoonlijke gegevens. Tegelijkertijd zetten wij ons in om uw persoonlijke gegevens veilig, respectvol en te goeder trouw te beheren en te gebruiken om u beter van dienst te kunnen zijn en u de best mogelijke ervaring op deze site te bieden.

Dit beleid geeft informatie over de gegevens die de vzw verzamelt en hoe zij deze gebruikt, evenals hoe u uw rechten als betrokkene kunt uitoefenen.

2. Toepassing

Dit privacybeleid is van toepassing op al onze gebruikers (huidige, voormalige en toekomstige) van onze producten en diensten en op alle bezoekers van deze site.

De vzw is verantwoordelijk voor de verwerking van uw gegevens en is verplicht om uw rechten met betrekking tot de bescherming van uw persoonsgegevens uit te oefenen in overeenstemming met het toepasselijke regelgevende kader. Voor meer informatie over dit onderwerp verwijst de vzw u naar de website van de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit (https ://www.autoriteprotectiondonnees.be/citoyen)

3. Welke soorten gegevens verwerken we en waarom?

Gegevenstypen

We verzamelen en verwerken voornamelijk gegevens die u zelf invoert via de verschillende pagina's van onze site(s) om toegang te krijgen tot onze nieuwsbrief.

Niettemin zijn de verschillende leveranciers van producten en diensten die toegankelijk zijn via onze site(s) verantwoordelijk voor het verkrijgen en beheren van uw specifieke toestemming met betrekking tot het gebruik van hun producten/diensten.

We verzamelen met name enkele of alle van de volgende gegevens:

1. De naam

2. Contactgegevens: e-mailadres, telefoonnummer

3. Demografische informatie: adres, postcode

4. IP-adres (automatisch verzameld)

5. Type en versie van webbrowser (automatisch verzameld)

6. Besturingssysteem (automatisch verzameld)

Doelen

De vereniging zonder winstoogmerk verwerkt gegevens voor verschillende doeleinden, waarbij telkens alleen de gegevens worden verwerkt die nodig zijn om het beoogde doel te bereiken.

In het bijzonder gebruiken wij persoonsgegevens, mits daarvoor toestemming is gegeven, voor zover dit noodzakelijk is, om :

  • u toegang te geven tot onze nieuwsbrieven die op onze site worden gepubliceerd: in dit geval hebben we uw e-mailadres nodig om u de nieuwsbrieven te sturen.

  • om u toegang te geven tot en informatie te geven over verschillende producten en diensten die op het voetgangerscentrum worden aangeboden: bijvoorbeeld restaurantadressen, georganiseerde evenementen en vrijetijdsactiviteiten, winkelvoorstellen en andere activiteiten of vrijetijdsactiviteiten.

  • te voldoen aan wettelijke of regelgevende vereisten waaraan wij zijn onderworpen: bijvoorbeeld in het kader van belasting- en boekhoudverplichtingen of als wij informatie moeten doorgeven aan derden, zoals overheidsinstanties of -diensten, zoals de politie.

  • om een legitiem belang te dienen met als doel u zo goed mogelijk te informeren, onze diensten te verbeteren, de veiligheid van de site en van de informatie die u aan ons doorgeeft te waarborgen, inzicht te krijgen in uw behoeften en vereisten die u via deze site aan ons kenbaar maakt. Hiertoe kunnen uw gegevens worden verwerkt in het kader van marktonderzoek, verzoeken om evaluatie van onze producten of diensten of feedback, fraudepreventie, beheer van interne administratie of controle van passende netwerk- en informatiebeveiliging of kwaliteitsborging op de site. Wanneer we uw gegevens verwerken op basis van een gerechtvaardigd belang, doen we dit op een manier die uw belangen en rechten onder de toepasselijke regelgeving zo goed mogelijk beschermt.

  • om studies, tests en statistieken uit te voeren: bijvoorbeeld om trends te analyseren. In dit verband gebruiken we geanonimiseerde en geaggregeerde gegevens om, onder andere, interne en externe rapporten op te stellen over het gebruik van onze diensten, het huidige portfolio van producten en diensten te beoordelen en de noodzaak om deze aan te passen aan nieuwe ontwikkelingen. Aangezien de gegevens die voor dit doel worden gebruikt geanonimiseerd zijn, is het niet langer mogelijk om de betreffende personen te identificeren.

4. Hoe beschermen we uw gegevens? 

De vereniging neemt passende organisatorische en technische maatregelen om deze gegevens te beveiligen, zowel in haar fysieke kantoren als op haar netwerk.

De medewerkers en freelancers van de vzw zijn opgeleid om vertrouwelijke gegevens proportioneel en in overeenstemming met de verwerkingsdoelen te behandelen. Zo is het aantal medewerkers van de vzw dat toegang heeft tot uw gegevens strikt afgebakend en beperkt tot wat ze nodig hebben om hun taken correct uit te voeren.

Beveiligings- en gegevensbeschermingsbeoordelingen worden uitgevoerd voor gevoelige projecten waarbij gegevens aan grotere risico's worden blootgesteld. De vereniging heeft ook gespecialiseerd personeel in dienst om de veiligheid van haar netwerk, infrastructuur en informatiesystemen te garanderen.

Daarnaast gebruikt de vereniging verschillende technische maatregelen om persoonlijke gegevens te beschermen, zoals: beperkte toegang met behulp van wachtwoorden, software voor het versleutelen van harde schijven, firewalls, antivirus en inbraak- en anomaliedetectiesystemen, toegangscontrole voor personeel in het gebouw en beveiligde gebieden.

In het geval van een datalek of een ander beveiligingsincident waardoor uw gegevens mogelijk besmet raken, nemen we contact met u op met de benodigde informatie en op de wettelijk voorgeschreven manier.

Het bestaan en de inhoud van de communicaties die via het netwerk van de vzw verlopen (bijvoorbeeld e-mailverkeer, hosting, enz.) worden beschermd door de bepalingen betreffende het geheim van elektronische communicatie. Dit betekent dat de vzw en haar medewerkers niet op de hoogte mogen zijn van het bestaan of de inhoud van deze communicaties, behoudens de bij wet bepaalde uitzonderingen.

Onze site bevat hyperlinks naar sites van derden (waaronder sociale media, organisatoren van evenementen gesponsord door de vzw en anderen) waarvan de gebruiksvoorwaarden niet binnen het toepassingsgebied van dit beleid vallen. Dit betekent dat de vzw slechts verantwoordelijk kan worden gesteld voor de verwerking van gegevens op sites van derden in de mate en onder de voorwaarden zoals bepaald door de wet. Wij nodigen u daarom uit om het beleid inzake de bescherming van persoonsgegevens van de bedrijven van derden die op onze site worden gepresenteerd aandachtig te lezen zodra u er toegang toe krijgt.

5. Wanneer geven we uw gegevens door?

De vereniging verkoopt of geeft geen gegevens door aan derden. Voor bepaalde aspecten van onze producten en diensten werken we echter samen met derden of doen we een beroep op onderaannemers. In dergelijke gevallen worden deze derden zorgvuldig geselecteerd en is er altijd een overeenkomst tussen de vzw en de derde partij in kwestie, in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving.

De vereniging kan een beroep doen op leveranciers voor de volgende diensten: domeinnaamregistratie, authenticatie en beveiliging (bv. SSL-certificaatleveranciers); elektronische post; authenticatie en verbinding met de cloud; sitecreatie en -onderhoud; telewerken en gebruik van online kantoorpakketten of elektronisch faxen; marketing en klantenwerving; marktanalyse(s); archivering.

In het geval dat gegevens moeten worden overgedragen aan een leverancier die gevestigd is buiten de Europese Unie of in de cloud (EU), nemen we de extra maatregelen die nodig zijn om de veiligheid van uw gegevens te waarborgen in overeenstemming met de geldende regelgeving.   

Als u meer informatie wilt over onze onderaannemers of de overdracht van uw gegevens in het kader van de diensten die zij verlenen, kunt u altijd contact met ons opnemen via de onderstaande gegevens 9. - Contactgegevens.

6. Wat zijn uw rechten met betrekking tot de bescherming van uw persoonlijke gegevens?

Volgens de geldende regelgeving hebt u een aantal rechten met betrekking tot de verwerking van uw gegevens, met name het recht op: toegang tot de gegevens die wij over u verzamelen en verwerken; verzoeken om deze te corrigeren en bij te werken; bezwaar maken tegen het gebruik van uw gegevens voor commerciële prospectie en direct marketingdoeleinden; intrekking van de toestemming die u ons hebt gegeven voor een verzoek om verwerking en verzoeken om verwijdering van gegevens.

Om uw rechten uit te oefenen en ongeoorloofde openbaarmaking van uw persoonlijke gegevens te voorkomen, wordt u over het algemeen gevraagd om ons een bewijs van uw identiteit te verstrekken.

Neem contact met ons op via de gegevens onder punt 9 - contact voor meer informatie over uw rechten of om een verzoek in te dienen of op te volgen om uw rechten als betrokkene uit te oefenen.

Als u van mening bent dat een van uw rechten als betrokkene is geschonden, hebt u bovendien het recht een klacht in te dienen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit, Rue de la Presse 35, 1000 Brussel, per post, per e-mail naar: contact@apd-gba.be of door de contactpagina van de Autoriteit te bezoeken: https: //www.autoriteprotectiondonnees.be/contact.

7. Hoe lang bewaren we uw gegevens?

De vzw bewaart en verwerkt uw gegevens zo lang als nodig is om de in punt 3 beschreven doeleinden te bereiken.

De bewaartermijn varieert daarom afhankelijk van het doel van de verwerking. Zo bewaren we bijvoorbeeld uw registratiegegevens voor de nieuwsbrief zolang u onze nieuwsbrieven wilt ontvangen. In verschillende gevallen zijn we echter verplicht om gegevens langer te bewaren na het verlenen van een dienst of het beantwoorden van uw vragen. Dit is noodzakelijk om te voldoen aan onze wettelijke verplichtingen (bijvoorbeeld op het gebied van belastingen of boekhouding) of op basis van andere uitzonderingen op het recht op wissen dat u hebt op grond van de toepasselijke regelgeving.

8. Cookies en de website(s)

a) Websites

Alle informatie, in de vorm van tekst, bestanden, afbeeldingen of enige andere vorm, wordt door de vzw uitsluitend ter informatie beschikbaar gesteld.

Elke geïnteresseerde kan deze informatie raadplegen. De vzw behoudt zich het recht voor om op elk moment en zonder voorafgaande kennisgeving de regels en voorwaarden voor toegang en gebruik van de website te wijzigen of de toegang tot deze site of een deel ervan te beperken binnen de grenzen en onder de voorwaarden die zijn voorzien in de toepasselijke wetgeving.

b) Cookies

Onze website maakt gebruik van cookies of vergelijkbare technologieën die informatie op het apparaat opslaan en/of lezen (voor het leesgemak worden al deze technologieën hier "cookies" genoemd). Voor meer informatie over de cookies die we gebruiken, waarom en hoe ze worden gebruikt en welke keuzes je hebt in dit verband, klik hier om ons cookiebeleid te raadplegen.

9. Neem contact op met

Elke vraag of verzoek met betrekking tot de verwerking van uw persoonsgegevens door de vzw en in het bijzonder elke vraag met betrekking tot de uitoefening van uw rechten, evenals uw vragen met betrekking tot dit vertrouwelijkheidsbeleid - privacy kunnen te allen tijde worden gericht aan :

Entreprendre Bruxelles VZW
Arenbergstraat 44, 1000 Brussel
E-mail: info@entreprendrebruxelles.be

10. Wijzigingen

De vzw behoudt zich het recht voor dit beleid te wijzigen. Wijzigingen zullen altijd op deze website worden gepubliceerd voordat ze van kracht worden. Wij raden u aan dit beleid regelmatig te raadplegen om op de hoogte te blijven van dergelijke wijzigingen.